Konuklarım

31 Ocak 2014 Cuma

10marifet ve Kartopu için hazırladığım Karlı evim

                    Kış Temalı Minyatür Evim





  Merhaba  , bu sefer size 10marifet.og ile Kartopu 'nun ortaklaşa hazırladıkları yarışma için hazırladığım Kar temalı evimi ve nasıl yapıldığını fotoğraflayıp anlatmaya çalışacağım.








  

















          İsterseniz şimdi nasıl yapıldığına bir göz atalım : 




                                 
  1. Yarışma için hazırladığım evin önce kalıbını mukavva ya çıkardım. Cam ve kapılarını açtım..
  2. Yan duvarlarını evin ön cephesine yapıştırdım.
  3. Dış duvarlara ahşap tutkalı sürüp üzerine alçıyı fırça ile tampo yapıp üzerine tekrar ahşap tutkal sürdüm(isterseniz pasta rölyef de kullana bilirsiniz).
  4. Parke döşemesi için ahşap kaplama kullandım.
  5. Duvarları yine kaplama ile tamamladım. 
  6. Cam ve kapı çerçevelerini tamamladım.Süpürgelik ve köşe temizleme çitlerini tamamladıktan sonra içi tamamlanmış demektir. 




     7. Bacayı hazırlarken kalın mantar kullandım. Üst ortasını oyduktan sonra üstünün şapkasını iki kat yaptım.. 
     8..Çatının mantar ile yüksekliğini ayarladım. 
     9. Oluklu mukavva ile çatısını döşedim. Siz olukların üst üste tam olarak  gelmesine  dikkat edin.




     10. Mukavvadan kuzine sobanın kalıbını çıkardım. Çekmecenin yerlerini ayarladım.
     11. Ara bölmelerini de yapıştırıp bacasını daha sonradan pipet ile tamamlayıp boyadım.
     12. Sediri hazırlarken yine mukavva kullandım. Üzerine bir parça pamuk yapıştırıp kumaşlarla kapladım Köşe  yastığını da yaptıktan sonra bunu da bitirdim.
     13. Perdenin kornişini çöp şişten hazırlayıp uçlarına boncuk takıp üzerine de perdelik kumaşları yapıştırdım.
     14. Yer masası için mukavvayı daire şeklinde kesip üzerini kaplama ile kapladım. Bacaklarını da ekleyince bu işte bitti.




     15. Burada figürün yapım aşamalarını fotoğrafladım. Modelimizi ister mukavva ile , istersem tel ile şekillendiriyorum. Üzerini peçete ve tutkal yardımı ile kabartıyorum. 
     16. Buğday nişastası ile polimar tutkal yardımı ile yumuşak bir hamur yapıyorum. İnce bir hamur açıp önc ten niyetine 1. katını giydirip biraz kuruduktan sonra 2. katını elbise niyetine giydiriyorum.Boyadıktan sora geriye yerlerine yerleştirmek kalıyor...   




                                                                                                                                                            
     Benim bu yarışmadan geç haberdar olmam sebebi ile kısacık zamana sıkıştırıp gece gündüz demeden üzerinde çalıştığım projem nihayet bittiii  :) Şimdi birazda hazır olan detayları inceleyelim : Sedirde bir anne adayı bebişine Kartopu örgü yünü ile örgü örüyor. Nine dışarıda odun kıran dede ile torununu kahvaltıya çağırıyor. Dede işini bitirmiş, sıcacık yanan sobanın yanında karnını doyurmak için sabırsızlanıyor. Aah ahhhh torunu sormayın o tıpkı benim çocukluğumdaki gibi kartopunu bırakıp içeri gelmek istemiyor :)
    Evdeki kediciği , tabakları, içindeki yiyecekleri , ekmeği ,soba üzerindeki kestaneyi, güğüm ve güveci yine hamurdan hazırladım. Lambader mantar, gaz lambası hasta olduğumda vurulduğum ampül , lambalar ve duvardaki çerçeve ise takı malzemesinden oluştu.Kartopu için hazırladığım karton çanta ise internetten küçültürerek aldığım çıktıyı yapıştırıp çanta yaptım. Yumakları pipeti kesip arasından iplikleri dolayıp yumak haline getirdim. Sonrasında yine aldığım çıktıyı kesip şerit halinde yumağın üzerine yapıştırdım.Buzları sıcak silikonu cam üzerine sıkıp soğuduktan sonra gerekli yerlere yapıştırdım. Veee sıra fotoğrafları 10marifet.org  sitesinde sergilemek kaldı. İnanın bu hiç kolay olmadı. Bu işlemi sabah 6 ya kadar uğraştım yaptım ama ne benim, ne de ağabeyimin eşinin içine sinmedi. Sağ olsun Betül ile epeyce uğraştıktan sonra fotoğrafların boyutlarını küçültüp sıkıştırdıktan sonra yayınladık. Şimdi sonuçların açıklanacağı 3 şubatı  merakla bekliyoruz. 
       Ben projemi hazırlarken yorulsam da çok keyif aldım. Bakalım aynı keyfi sizde seyrederken alacak mısınız ? 
     Sevgilerimle.....

5 yorum:

  1. Fundacim ellerine sağlık arkadaşım harika olmuş yarışmada başarılar diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm çok teşekkür ederim. Jürinin işi çok zor. Harika çalışmalar var. Bakalım 3 şubatta sonuç açıklanacak. Sevgimdesin güzel arkadaşım....

      Sil
  2. Merhaba Ebru Hanım ,
    Çok teşekkür ederim. en kısa zamanda sizdeyim :)

    YanıtlaSil
  3. Elinize emeğinize sağlık uğraşmalı ama çok güzel bir çalışma olmuş...
    Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim mutlu bir hafta dilerim..


    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...